Dag 11 - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

18 Maart 2011 | Costa Rica, Sarapiquí

Ola,

Daar ben ik weer even.
Vandaag ben ik wezen raften.

Om half 6 ben ik opgestaan om om 7 uur te kunnen vertrekken naar Sarapiqui. Voor die tijd even naar Musmani geweest. De landelijk ontbijtwinkel waar je vanaf 6 uur heerlijke broodjes kan kopen.

Op mijn balkonnetje heerlijk opgegeten. 7 uur was het tassen op de bus laden en gaan. Elke dag probeer ik een plaatsje naar achter te schuiven. De ritten vallen mij erg zwaar waardoor ik achter in behoorlijk misselijk wordt. Ik zat op rij 3 n gaan raften.

Rond 9 uur kwamen we bij het water aan waar we zouden raften, maar ze dachten dat wij later zouden komen. Na wat regelen konden 10 uur te water.

De waterstand was erg laag, maar eerder die ochtend was er een sluis open gegaan waardoor het water wat hoger kwam te staan.

Het raften was erg leuk, maar af en toe zaten we vast door het lage water. Van mij het het wel wat heftiger mogen zijn. maar het was wel leuk.

Over een week zijn er 2 leuke activiteiten om te doen en ik moet kiezen. Of met een boot weg en 2 duiken maken, of met een catemarang weg en 2 keer snorkelen een dolfijnen baai. Het lijkt me beide erg leuk, maar denk toch dat ik met de catamarang ga zeilen. Dit omdat waarschijnlijk de hele groep het gaat doen, niemand gaat duiken en zeilen mij ook erg leuk lijkt, en ik heb het nooit gedaan. Duiken komt wel na de vakanatie, toch pap?

Ik ga er weer mee stoppen.
Morgen ga ik naar Tortugeuro. We vertekken rond 8 uur, dan worden we door onze chauffeur William. Hij heeft dan een vrij weekend omdat hij ons afzet bij de boot. Dan vertrekken wij per boot naar het hotel, ik dacht een uurtje varen. Daar hebben we niet echt een vast programma, maar we kunnen daar wat fietsen, varen wandelen enz.
Het hotel is niet met de auto te bereiken, en ik weet ook niet hoe het met het internet is.
Maandag ochtend gaan we weer met de boot terug. Daarna gaan we dacht ik richting Panama.

Adios, Pura Vieda!!

  • 19 Maart 2011 - 09:47

    Ellen:

    was weer een top dag zo te lezen.
    De keus is volgens mij niet zo moeilijk toch? In de vinkenveense plassen zwemmen volgens mij geen dolfijnen.
    Morgen weer veel plezier en een mooie tocht.
    Dikke kus
    Ellen

  • 19 Maart 2011 - 12:36

    Johan:

    Ga maar voor de dolfijnen dat lijkt mij het leukst. dat duiken komt wel. Ben gister weer in katwijk wezen duiken. Nog een nieuw zwembad/zomer pak gekocht. Op advies van Martijn van Divepost wel met lange mouwen en pijpen. 2mm dik. Duikt heel confortabel. Ook met lenzen in gedoken en dat gaat uitstekend. Na het masker af gedaan te hebben en weer op is het cloor water wel wat prikkelig in je ogen, maar ik was ze niet kwijt. Martijn van Divepost gaat per 1 april voor een half jaar naar Malta om daar les te geven en een instructeurs diploma en bij te halen. Misschien kunnen we in sept. daar naar toe. Maar geniet nu maar van de dingen die nog gaan komen en ik kijk al weer uit naar je volgende avontuur.
    Knuffie Johan

  • 20 Maart 2011 - 13:30

    Speedy:

    fijn om te horen dat jij het naar je zin hebt.
    Ik wil niet klagen, maar ik ben deze week gekamt en niet zo zachtjes iets te hard.Ik hoop dat jij het de volgende keer beter doet.
    Medicijnen vergeet het maar wordt gewoon vergeten.
    Je kamer is nog steeds opgeruimd dus de gezelligheid van je troep is er ook al niet.
    Verder alle gekheid op een stokje ik hou het nog wel 10 dagen vol, maar dat is wel het maximum.
    Likje van je kat Speedy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Sarapiquí

Yvet

Actief sinds 19 Feb. 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 25284

Voorgaande reizen:

26 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Afrika

09 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Canada

25 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

IJsland

17 Oktober 2015 - 24 Oktober 2015

Egypte

05 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Curacao

20 Oktober 2012 - 28 September 2012

Egypte (duikvakantie)

15 November 2011 - 22 November 2011

Egypte (duikvakantie)

02 Juli 2011 - 23 Juli 2011

Portugal

08 Maart 2011 - 30 Maart 2011

Costa Rica/ Panama

04 Juli 2010 - 24 Juli 2010

Noordkaap

13 Maart 2010 - 22 Maart 2010

Suriname

Landen bezocht: