dag 18 en 19 - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu dag 18 en 19 - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu

dag 18 en 19

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

26 Maart 2011 | Costa Rica, Dominical

Zo ik ben er weer!

Dag 18

Vandaag was een reisdag. s morgens ben ik vertrokken uit Bocas del Toro. Met de boot zijn we weer naar het vaste lan gegaan. Daar stond William de bus chaffeur op ons te wachten. Snel de tassen opgeladen en vetrokken richting Boquette. We kwamen hier rond 2 uur in de middag aan. Je kon al je wil mee naar de koffie fabriek om te kijken hoe koffie gemaakt werd, maar ik was op en had er geen zin in. Ik ben het dorpje in geweest met 2 medereizigers, heb lekker geluched, wat winkeltjes bekeken en geld gepint.
Rons 4 uur ben ik terug gegaan en heb ik even lekker op bed gelegen. De wond op mijn voet is dicht, nu droog houden zodat het ook dicht blijft. Rond 5 uur begon het behoorlijk hard te regenen, dus iedereen die van de koffie fabriek kwam waren behoorlijk nat.
Tot 19uur heb ik lekker gelegen, maar toen was het wel tijd om op zoek te gaan naar wat eten,. Ik had er eigenlijk niet zo zin in, maar toen we in de lobby van het hotel zaten zat er een hele groep om uit eten te gaan bij de Argentijn, dus ben ik maar mee gegaan. Uit eindelijk was het hardstikke gezellig.

Dag 19

We konden vandaag iets langer uitslapen, we vertrokken niet om 8 uur maar pas om 9 uur. We gingen op weg naar de grens, en s morgens vroeg is het daar heel erg druk. Dorien had ons al bang gemaakt, dat de grens overgang nog wel eens 7 uur kon gaan duren (als alles tegen zit)
Maar heel verrassend waren we met een uur over de grens. Een record!
Na 2 uur rijden zijn we gestopt om even ergens snel te eten.

Rond half 3 kwamen we aan bij het verblijf. De eerste indruk is er leuk. Leuk park, allemaal huisje, het ziet er erg gezellig uit, dus goede hoop! Zometeen nog even de douche uitproberen. Er is ook een zwembad, maar dat durf ik niet zo goed aan. Bang dat de wond weer open gaat en morgen moet ik mijn wandelschoenen aan.

Morgen gaan we namelijk naar Nationaal Park Corcovado. Dit park zit in de top 5 van meeste mooie nationaal parken van de wereld. Dus dat moet ik gezien hebben.

Morgen om 6 uur vertrekken we met de bus, Het is iets meer dan een uurtje rijden. Dan krijgen we een ontbijt. Na het ontbijt stappen we de boot in die de zee op gaat om walvissen te spotten. Daarna worden we aan het strand afgezet en gaan we 3 uur wandelen. We krijgen dan ook een lunch en daarna mogen we zelf weten wat we gaan doen. Of nog meer wandelen of naar het strand met de mooie blauwe zee. Opzich leuk, maar met wondjes een stuk minder. Ik moet nog even bekijken wat ik ga doen.

Maandag rijden we met de bus naar SanJose en slapen dan weer in het eerste hotel. Dinsdag worden we vroeg naar het vliegveld gebracht en is de vakantie voorbij, maar daar wil ik het verder niet over hebben.

Ik weet dat ik in San Jose nog een computer heb dus voordat ik weer in NL ben weten jullie het Corcovado is!

  • 27 Maart 2011 - 10:14

    Ellen:

    Ik hoop dat de laatste dagen je goed af gaan met je voet. Probeer de pijn te verdragen en zoveel mogelijk toch te doen. Thuis heb je de tijd om alles rustig te laten genezen toch?
    Heel veel bekijks de laatste dagen en natuurlijk dikke kus Ellen

  • 27 Maart 2011 - 18:58

    Inge:

    Hey!
    Ik heb weer even een inhaalslag gedaan.. vier verslagen achter elkaar gelezen, ik liep wat achter!

    Maar wat een belevenis zeg.. ik ben ontzettend benieuwd naar de foto's!
    Veel plezier op het laatste stuk van je reis en doe voorzichting met je wonden!

    Liefs, Inge

  • 28 Maart 2011 - 08:05

    Johan:

    Ik denk ook dat je nooit genoeg kan zie in dit soort landen. er is elke keer wel wat nieuws te beleven. Ik hoop dat je nog een walvisje spot of een ander groot zeedier. Je zal toch afscheid moeten nemen van Costa Rica en weer naar huis moeten. Daar kijk ik dan wel weer naar uit. En dan de belevenissen en verhalen aan horen. Geniet nog van de laatste dagen en tot gauw.
    Knuffie Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Dominical

Yvet

Actief sinds 19 Feb. 2010
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 25271

Voorgaande reizen:

26 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Afrika

09 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Canada

25 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

IJsland

17 Oktober 2015 - 24 Oktober 2015

Egypte

05 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Curacao

20 Oktober 2012 - 28 September 2012

Egypte (duikvakantie)

15 November 2011 - 22 November 2011

Egypte (duikvakantie)

02 Juli 2011 - 23 Juli 2011

Portugal

08 Maart 2011 - 30 Maart 2011

Costa Rica/ Panama

04 Juli 2010 - 24 Juli 2010

Noordkaap

13 Maart 2010 - 22 Maart 2010

Suriname

Landen bezocht: