Dag 20 - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

28 Maart 2011 | Costa Rica, Dominical

Dag 20

Het is vandaag zondag en venmorgen om 5uur!!!!!!!! ging de wekker al.
Rond kwartover 5 heb ik snel gedouched spullen gepakt en mij om 5.45 gemeld bij de bus.

6 uur vertrokken we richting Nationaal Park Corcovado. Na anderhalf uur rijden met de bus kwamen we bij de opstap plaats van de boot. Daar hebben we een goed ontbijt gekregen.

Daarna zijn we met een speedbootje de rivier afgevaren en de zee op gegaan. Het ws heerlijk weer, de zon scheen, de zee was blauw, een echt vakantie gevoel. Op de heen weg hebben we nog druk gekeken naar walvissen maar niet gespot. Met het bootje vaarde we het strand op. We hebben 2 groepen gemaakt en zijn met een gids het park in getrokken.

Helaas moest ik hier mijn schoenen aan :( Met een plijster er op en een dichte wond had ik wel hoop dat het goef zou komen. Helaas was dat niet zo. Door de warmte in mijn schoenen is hij weer open. Het laaste stuk heb ik op mijn slippers gelopen. Dit was de laatste keer dat ik mijn schoenen aan had. Hoe koud het in NL ook is, ik kom op mijn slippers thuis.

Het park zijn wij binnen gegaan aan de zee kant. Dit is niet de ingang die de meeste bezoekers nemen en daardoor was het aan die kant van het park lekker rustig. Het was echt alsof je door een oerwoud liep. Paden waren veel minder te herkennen dan in andere parken. De dieren die we hebben gezien vielen wat tegen. Veel vogels, een neusbeertje, fazant, en een aap soort die we nog niet gezien hadden, de spider Monkey.

Bij terugkomst op het begin punt vonden we nog wat mooie papagaaien.
We kregen een lunch en er was nog de gelegenheid om te zwemmen.

Halverwege de middag zijn we met de boot terug gegaan. Weer spotte we helaas geen walvissen maar wel dolfijnen, dit maakte het boottochtje toch nog een beetje geslaagd!

Vanavond hebben we met ze alle gegeten. Dit om onze chauffeur te bedanken voor zijn werk. Dorien hield nog een leuk praatje over de reis waarbij ze over iedereen wel wat te zeggen had. Het kon bij mij niet anders gaan dan over mijn verwondingen, waar ze nu al haar exuces aanbied aan mijn ouders ;)
Verder kwam de durf en lef die ik had met de activiteiten nog naar voren.

• 28 Maart 2011 - 15:07

Lisette :

De tijd vliegt echt he!! Je komt alweer naar NL! En dan kan je echte werkende leventje beginnen!!

En kan je nog even in het Nederlandse woordenboek duiken...
    ;-)
    Plijster >Pleister!