Dag 10 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

17 Maart 2011 | Costa Rica, Fortuna

Vandaag ging de wekker om 5 uur. Er vroeg. We hebben een boottocht gemaakt in natuur gebied Cano Negro. Omdat de reisleister als eerste er wilde zijn, zijn we zo vroeg opgestaan.

Het weer was vandaag niet best, bewolkt en regen, Maar de temperatuur blijft heerlijk!

Onderweg naar Cana Negro reed er een gids mee die ons veel vertelde over de omgeving, maar hij was na een half uur genoodzeekt te stoppen omdat er veel in slaap waren gevallen.

Na ongeveer 1,5uur kwamen we aan bij het park, en waren inderdaad de eerste. Hierdoor was het rustig op het water en hadden we de meeste kans om dieren te spotten.

De boottocht was erg leuk, wel heeft het behoorlijk geregent, maar we hadden een overkapte boot. Ik heb veel verschillende vogels gezien, apen, schildpadden, en groene een soort van hagedis waarvan ik de naam even niet weet.

Het natuurpark grenst aan de grens met Nicaragua en we konden het natuurlijk niet laten om er even overheen te gaan. Op de grens hebben we gelunched, gezellig in de boot. Het was een kort bezoek, maar ik kan zeggen dat ik er geweest ben.

Op de terug weg zijn we gestopt bij een restaurantje, daarnaast stond een boom met tientallen leguanen.

Nu ben ik weer terug bij het hotel. We hebben net een nieuwe kamer gekregen, de andere stonk en zat vol schimmel. Maar nu ben ik weer helemaal blij, als hoewel, net zakte ik door het bed. Ik heb het bed gelukkig zelf weer kunnen maken. Vanavond maar voorzichtig doen.

We komen ook net van de wasserette en mijn kleding is weer heerlijk schoon!

Morgen gaan we 7 uur weg en onderweg gaan we stoppen voor Raften. Een uur eerder dan gepland omdat het laag water is en er om 9 uur een sluis open gaat zodat er meer water in de rivier komt te staan. Ik ben benieuwd ik heb het nog nooit gedaan.

Voor diegene die niet geloven dat ik op een paard heb gezeten, ga ik even een foto toevoegen.

Ik ga daarna even het stadje in om wat voor het ontbijt te halen en wat geld te pinnen.

Doei!

• 18 Maart 2011 - 08:47

Frank:

Hee Zus!
    Als is al die verslagen zo lees denk ik oh wat zal die het zwaar hebben elke dag zo vroeg je bed uit voor al die nare dingen.. pffoooeee..
    Nee hoor klinkt echt super gaaf geniet er nog maar ff lekker van en we zien je wel verschijnen over 2 weekies ongeveer..!
    Groetjes Frank!

• 18 Maart 2011 - 16:31

Ellen:

Jij op een paard het moet niet gekker worden, maar het staat je goed.
    Leuk om een paar foto`s te zien.
    Raften zal wel heftig zijn. Geniet ervan.
    ellen

• 18 Maart 2011 - 20:16

Inge:

Heey!
    Ik heb even al je verslagen achter elkaar gelezen, ik liep een aantal dagen achter! *schaam*..

Wat ontzettend gaaf wat je allemaal beleefd.. ik zie het helemaal voor me, maar de foto's maken het nog wel gaver!!

Geniet van alles wat nog gaat komen en ik kijk uit naar je volgende verslag..

Liefs, Inge