Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

16 Maart 2011 | Costa Rica, Fortuna

Zo een internet cafe naast het hotel, dus ik kan weer even iets schrijven.

Dag 8

Vandaag had ik weer een leuke actieve dag. Ik ben naar het Nationaal Park Rincon de la Vieja geweest. Dit is een park met een vulkaan. Voordat we hier aan kwamen hebben we nog een Costa Ricaans schooltjes bezocht. In het Nationaa Park hebben we een wandeling van ongeveer 3 uur gemaakt waarbij we verschillende modder poelen hebben gezien. De geur die hierbij vrij kwam zou ik jullie graag willen laten ruiken, maar dit is helaas niet mogelijk. De zwavel die je ruikt zijn net honderde rotte eieren bij elkaar. Wel is het een appart gezicht om te zien. We zijn niet bij de krater geweest omdat dat te verweg was en het vaak dicht is wegens teveel wind. Tijdens de route waren veel open stukken, de zon schijnt hier heerlijk, dus ik begin al een aardig kleurtje te krijgen.

Na de wandeling hebben we lekker gepicknickt.

Na de wandeling heb ik samen met 5 reisgenoten en de reisbegeleider een leuke activiteit gedaan ´Connoning´ )of zo iets) In indergeval spectaculaire dingen bij een waterval, abseilen en slingeren als Tarzan :) Om hier te komen konden we met de bus, maar ook te paard. Het paard was niet mijn eerste keus, maar voor de rest wel, dus ben ik maar mee geweest´ :) Het was wel grappig voor 1 keer, maar niet mijn ding. Ik heb nu ook behoorlijke spierpijn in mijn kont :P

Dag 9

van daag had ik een aardige rust dag. We zijn vanmorgen vertrokken met de bus van Liberia naar La Fortuna. De bus reis was niet erg lang en onderweg zijn we veel gestopt om te genieten van het uit zicht op het meer van Arenal. Arenal is een vulkaan die tot 4 maanden geleden nog actief was. Onderweg hebben we op meerdere plaatsen foto´s kunnen maken, maar hoe dichterbij we kwamen hoe meer wolken er voor kwamen. Vanaf het hotel hebben we uitzicht op de vulkaan, dus ik hoop morgen nog wat mooie foto´s te kunnen maken. Het hotel is niet zo best vanwege schimmel, maar de reisleidter zorgt goed voor ons, en morgen verhuizen we naar een andere kamer.

Vanmiddag kwamen we rond 2 uur aan in het hotel en daarna ben ik met 3 andere reisgenoten naar een stad van zwembaden geweest. De baden verieerde van erg koud tot heel heet. Ook hebben we wat glijbanen uitgeprobeerd. Kortom daar hebben we ons de middag prima vermaakt. Toe we weggingen leek het park wel een groot doven wahalla :P Overal liepen dove mensen rond. Alleen kon ik er helemaal niets van volgen :( Wel was het erg interessant om te zien.

Het is hier nu kwart voor 9 ´s avonds. Morgen vertrekken we voor een boottocht al om 6 uur. Dus uj denk dat ik maar even mijn bedje op ga zoeken.

Ik hoop snel weer wat te kunnen laten horen.

Doei!

  • 17 Maart 2011 - 05:33

    Marcel:

    jij komt de komende 12 dagen wel door denk ik zo.

    goed om te lezen dat het gaaf is daarzo.

    geniet ervan!!

    gr marcel

  • 17 Maart 2011 - 17:01

    Ellen:

    dit was weer een leuk verhaal om te lezen. Jij op een paard? niet te geloven. Veel plezier de volgende dagen en ik kijk nu al uit naar het volgende berichtje. P.s niet te bruin worden steekt dan zo af bij ons.
    Dikke kus Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Fortuna

Yvet

Actief sinds 19 Feb. 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 25294

Voorgaande reizen:

26 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Afrika

09 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Canada

25 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

IJsland

17 Oktober 2015 - 24 Oktober 2015

Egypte

05 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Curacao

20 Oktober 2012 - 28 September 2012

Egypte (duikvakantie)

15 November 2011 - 22 November 2011

Egypte (duikvakantie)

02 Juli 2011 - 23 Juli 2011

Portugal

08 Maart 2011 - 30 Maart 2011

Costa Rica/ Panama

04 Juli 2010 - 24 Juli 2010

Noordkaap

13 Maart 2010 - 22 Maart 2010

Suriname

Landen bezocht: