Dag 5, 6 en 7 - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu Dag 5, 6 en 7 - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu

Dag 5, 6 en 7

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

15 Maart 2011 | Costa Rica, Liberia

Zo hier weer even een berichtje van mij :)

Het is hier nog steeds geweldig, mooi, zonnig, warm, leuk, super!

De afgelopen dagen geen internet bereik, en nu even kort op de laptop van de reisbegeleidster.

Dag 5
Deze dag hebben we vooral gereid. We zijn 's morgens vertrokken naar Monteverde, bekend om het nevelwoud. De reis verliep niet helemaal vlekkeloos. Al vrij snel stonden we aan de kan van de weg met een lekke band. 2 voorbij komende vrachtwagens stopte en boden hulp. In een korte tijd zat de reserve bans onder de bus. Bij de eerste garage werden er nieuwe banden ondergezet. Het laatste stukje van de reis was erg hobbelig (Net al de rit naar Albina, Suriname) Eind van de middag kwamen we aan bij de lodges. Simpel maar leuk. Om half 6 werden we afgezet voor een avond wandeling. In het begin kon je nog wel wat zien, maar tegen half 8 was het erg donker. We hebben wel wat dieren gespot maar niet zo veel. Het meest spectaculaire was toch wel de Tarantula. Na deze toch zijn we gezamenlijk uiteten gegaan.

Dag 6
Dit was denk ik de meest spectaculaire dag van de vakantie! Alleen ga ik er niet veel over vertellen ;) er moet nog wat overblijven voor als ik terug ben van vakantie.

De dag begon met een wandeltocht door een park met allemaal hangbruggen tussen en boven de bomen. Mooie uitzichten en leuk om overheen te lopen (En Ellen het leuke was dat je door het gaas van de brug zo naar beneden kon kijken)
De ochtend hebben we hier rondgelopen.

Snel terug naar de lodge want we werden opgehaald voor de volgende activiteit 'canopy' Ik ga hier niet te veel over vertellen, alleen dat het echt GEWELDIG was. Deze activiteit kan je in Costa Rica veel doen. Zoek maar op Google of zo ;)

Dag 7
We begonnen de dag aan een bezoek aan het Nationaal Park van Monteverde. Alleen bij aankomst in het park werden we een beetje telleurgesteld omdat het park vol was. Het park laat 220 bezoekers per keer in het park en dat aantal was al bereikt. Naast het park kan je naar de kolibrie tuin, dus zijn we daar maar even naartoe geweest. Tijdens het bekijken van deze grappige vogeltjes werden we verrast door de mededeling dat we toch naar binnen mochten :) In het begin was het wel zwaar omdat het aardig om hoog liep. Verder was het een prachtige tocht!

Na het bezoek aan het park zijn we met de bus richting Liberia vertrokken. Het eerste stukje was weer zeer hobbelig. Dit beviel mij niet zo goed. Ik zat achter in de bus maar werd daar niet zo lekker. Gelukkig kon ik met iemand ruilen die vooraan zat en heb ik alles binnen kunnen houden ;)

Nu zit ik weer een een soort hotelletje/lodges achtig iets. Morgen gaan we naar het park Rincon de la Vieja, dit is ook de naam van de vulkaan in dat gebied. Hier gaan we lekker wandelen. Het middagprogramma mag ik zelf invullen, maar ik denk dat het iets wordt met abseilen en beklimmen van watervalletjes.

Johan nog even 2 vraagjes:
Heb jij mijn smsjes ontvangen? Ik heb het gevoel dat ze niet aankomen of dat ik jou smsjes niet onvang.

Klopt het dat jij een paar jaar geleden met Thijs Straathof naar Taiwan heb gereisd voor jouw werk? Zijn zus (Dorien) is hier de reisbegeleidster. Volgens haar kan het wel kloppen omdat jouw naar haar bekend voor komt. Maar er ligt mij ook wel iets bij dat jij het wel eens over Thijs hebt gehad.

Verder weet ik nog niet wanneer ik weer iets kan schrijven, het is elke keer weer een verrassing of er een computer is.


  • 15 Maart 2011 - 08:16

    Lisette:

    Tussen al het werken door :D, geniet ik even van je verhalen! En ben ook ik, gezond jaloers! Heel veel plezier!

    Lisette

  • 15 Maart 2011 - 10:00

    Ellen:

    ik kan het niet laten om niet te reageren. Volgens mij beleef jij en dag twee maal. Leuke verhalen waar ik erg naar uit kijk. Yvet blijf volop genieten.
    Ellen

  • 15 Maart 2011 - 11:53

    Johan:

    Ik heb inderdaad al twee smsjes verstuurd, maar die komen dan niet aan. Ik ben inderdaad met Thijs naar Taiwan geweest. Hij is vervolgens nog twee of drie jaar bij ons gebleven. Hij kon toen gaan tekenen bij een engenerings buro in delft. Maar dat beviel hem niet. Hij is toen weer terug gekomen bij ons voor de F1 simulator. Dat onderdeel is later voor zichzelf gaan werken en heet nu Cruden. Ik heb nog steeds contact met hem. Hij komt ook nog regelmatig langs. Volgens mij heb ik Dorien ook wel eens ontmoet. Vandaag hier voor het eers lekker weer. Het zonnetje schijnt en je kan zelfs buiten zitten. Ik ben benieuwd naar je verhalen en de foto's.
    Knuffie Johan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Yvet

Actief sinds 19 Feb. 2010
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 25269

Voorgaande reizen:

26 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Afrika

09 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Canada

25 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

IJsland

17 Oktober 2015 - 24 Oktober 2015

Egypte

05 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Curacao

20 Oktober 2012 - 28 September 2012

Egypte (duikvakantie)

15 November 2011 - 22 November 2011

Egypte (duikvakantie)

02 Juli 2011 - 23 Juli 2011

Portugal

08 Maart 2011 - 30 Maart 2011

Costa Rica/ Panama

04 Juli 2010 - 24 Juli 2010

Noordkaap

13 Maart 2010 - 22 Maart 2010

Suriname

Landen bezocht: