Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

11 Maart 2011 | Costa Rica, Quepos

Dag 3

Vandaag ben ik om 6uur opgestaan. Vandaag zijn we lekker de stad uit gegaan. San Jose is niet echt een mooie stad, slechte wegen en stoepen en een beetje armoedig (Suriname is wel erger) Omdat het mooi weer was gingen we naar de Vulkaan Poas (volgens mij de hoogste vulkaan). De rit er naar toe waren slingerweggetjes vrij steil omhoog. Een hele uitdaging om daar te rijden. Toen we het Nationaal Park opreden rook je de zwavel al. En dat stinkt best wel, maar je went eraan. We hebben eerst 20 minuten gelopen naar de krater. Het was helder alleen de krater zelf rookte een beetje, maar het was erg bijzonder en mooi om te zien. Daarna zijn we een stukje terug gegaan om via een pas naar een krater meer te lopen. Deze had de reisleidster zelf nooit helemaal gezien door wolken, maar er was hoop dat dat vandaag wel goed zou komen. Het lopen was best zwaar, erg warm en omhoog. Maar dan is het uitzicht over het meer wel erg mooi als er inderdaad geen wolken blijken te zijn. Daarna terug gegaan naar de bus, wat een stuk makkelijker ging omdat het naar beneden was.
Met de bus zijn we om 11.30 weer vertrokken richting San Jose, dezelfde weg. Onderweg nog even gestopt om wat te eten.Na San Jose gepasseerd te zijn, ging de reis verder naar Quepos aan de zee. Tijdens deze rit zijn we gestopt bij de krokodillen brug. Deze gat over een rivier waar heel veel krokodillen zwemmen. Toen we daar stonden de kijken liepen er 5 helden naar benden richting het water. Met camera´s en fototoestellen. Uit verhalen heb ik begrepen dat zij iets wilde opnemen voor Nationaal Geographics (ofzo). Omdat het erg lang duurde hebben we niet kunnen zien wat ze precies gingen doen. Toen we weer bij de bus waren, was er een bad zacht en moesten we snel naar een garage. Daar werd de band vrij snel gemaakt. Ondertussen had een mede reiziger een kokosnoot geplukt en het verse sap gedronken. Omdat we erg lang bij de krokodillenbrug hadden gestaan en bij de garage kwamen we veel later aan in het hotel (half 7). We kregen nog even de tijd om ons op te frissen na de lange busreis en toen zijn we gezamelijk uiteten geweest. Rond een uurtje of half 11 ging het lichtje bij mij uit en heb ik mijn bed opgezocht.

Dag 4

Vandaag moesten we ons om half 7 melden met het ontbijt. Daar kregen we het nieuws van de Tsinami bij Japan te horen. Ook werd ons vertelde dat er in Costa Rica ook een Tsunami alarm was afgegeven. Toch zijn we richting Nationaal Park Manuel Antonio gereden. Daar werd ons verteld dat ze eigenlijk niet open zouden gaan vanwege het alarm, maar hadden toch besloten om tot 2 uur open te blijven. Daarna werd de golf in Costa Rica verwacht. Met een gids hebben we een practige wandeling gemaakt. Hij zij dat het een lucky day was omdat we onwijs veel apen hebben gezien, een luiaard met baby, een vogel die hij er nooit eerder had gezien. Op het laatste zagen we nog wat salamader achtige wezens en vleermuizen. Kortom een prachtige tocht. Zonder gids zouden we het meeste gemist hebben.
We zijn daarna het park uit gegaan om wat te eten en drinken.Na het eten en drinken hebben we op het strand gelegen. We lagen daar met een beetje een vreemd gevoel. Omdat er kans was dat de golf het strand zou kunnen bereiken. We hebben we even genoten van het mooie blauwe warme water. Heerlijk, zeker na zo een wandeltocht die erg warm was.

Half 2 hadden we afgesproken bij de bus. Vanwege de Tsunami 1,5 uur eerder dan gepland. Onderweg werd ons verteld dat we niet hoefde te evacueren terwijl de reisagent dat liever wel wilde. Waarschijnlijk zouden we er niet van merken en zien.
In het hotel heb ik lekker het zwembad opgezocht. Dat moest ik ook wel omdat ik steeds degene was die om een zwembad bij het hotel vroeg. Ik heb er een uur of 3 gezeten en het was heerlijk! Daarna heb ik een heerlijke douche genomen en zit ik nu achter de pc om dit allemaal op te schrijven.

Vanavond gaan we met de bus naar een restaurant om wat te eten. In dit restaurant zal live muziek gespeeld worden.

Morgen vertrekken we om half 9 richting Monteverde. Dit is een nevelwoud waar we leuke dingen kunnen doen. Over hoge hangbruggen lopen, als een aap tussen de bomen slingeren. Kortom echt iets voor Yvet, ik heb er al zin in.

Ik zal zo snel mogelijk laten weten hoe het was.

(sorry voor de mogelijke typ en spel fouten, Ik heb niet zoveel tijd en moest snel typen)

  • 12 Maart 2011 - 10:45

    Ellen:

    Opgelucht dat je geen last van de tsunami hebt gehad.Wat moet jij genieten. Ben eigelijk een beetje gezond jajoers op je. Kijk nu al naar de foto`s uit. Geniet vanavond van de live muziek, ik denk dat het ook bijzonder is. Dikke kus Ellen

  • 12 Maart 2011 - 11:33

    Je Grote Broer:

    goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, ben behoorlijk jaloers snel maar me reis naar new zeeland boeken.

    maar je hebt geen golfje mee kunnen pakken :D

    die vulkaan lijkt me erg gaaf, ben benieuwd naar de foto.

    ik kijk weer uit naar je volgende 2 dagen.

    gr marcel

  • 13 Maart 2011 - 13:11

    Opa:

    ik heb alles gelezen en vind het geweldig wat je allemaal doet en beleefd. Geniet opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Quepos

Yvet

Actief sinds 19 Feb. 2010
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 25275

Voorgaande reizen:

26 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Afrika

09 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Canada

25 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

IJsland

17 Oktober 2015 - 24 Oktober 2015

Egypte

05 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Curacao

20 Oktober 2012 - 28 September 2012

Egypte (duikvakantie)

15 November 2011 - 22 November 2011

Egypte (duikvakantie)

02 Juli 2011 - 23 Juli 2011

Portugal

08 Maart 2011 - 30 Maart 2011

Costa Rica/ Panama

04 Juli 2010 - 24 Juli 2010

Noordkaap

13 Maart 2010 - 22 Maart 2010

Suriname

Landen bezocht: