dag 12 en 13 - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu dag 12 en 13 - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu

dag 12 en 13

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

20 Maart 2011 | Costa Rica, Tortuguero

Ola, ik ben er weer

Ik zit nu lekker van de bewoonde wereld, in een leuk dorpje dat alleen per boot bereik baar is.

Dag 12
Gister zijn we uit Sarapiqiu vertrokken, en dat was niet fijn, de nacht ervoor was een onrustige nacht, beetje ziekjes :( maar iedereen heeft er al last van gehad, dus het is niet vreemd. Gister ochtend niet gegeten en voorin de bus gaan zitten. Gelukkig was de reis niet zo lang, voor het einde van de ochtend zaten we al op de boot. Per boot was het 50 minuten varen naar de logde in Tortuguero. Het is een dorpje bestaande uit allemaal vakanatie achtige huisjes. Het weer is de afgelopen dagen niet zo best, maar dat schijnt te maken te hebben met de caribische kant van het land waar we nu verblijven. Het regent hier veel en hard, maar koud is het absoluut niet.

Toen ik hier gister aankwam kregen we een vrolijk gekleurd welkoms drankje met taart, geen taart voor mij, daaar had ik niet zo trek in. Ik ben daarna lekker op bed gaan liggen. Muziekje er bij, tijdschrift erbij. Ja Marcel ze worden hier uitvoerig gelezen, en niet alleen door mij.

Begin van de avond hebben we hier gegeten. Echt honger had ik niet, maar heb wel wat gegeten. Rijst en bonen, wat groente en kip. Net als vorig jaar in Suriname. Als ik thuis kom wil ik graag aardappelen eten.

Dag 13

Vannacht heb ik goed geslapen en weinig gemerkt van de harde regen. Om half 6 stond ik op, 6 uur vertrokken we met de boot voor een kanalen tocht. Een paar dagen eerder hadden we ook een tocht per boot gemaakt maar deze tocht was veel leuker. We hebben veel vogels gezien, maar nu van veel dichterbij. Ook is het deze keer goed gelukt om kaaimannen op de foto te krijgen. Lagen op 1 meter afstand van de boot. Ook hebben een soort mieren eter in een boom gezien. 1 dier hebben we niet duidelijk gezien, maar leek erg op otters, maar verschuilde zich goed achter boomstammen.

Zometeen gaan we per water taxi naar het dorpje, rons kijken en vanavond eten. Het eten gaat hier goed, al vind ik niet alles even lekker. Ik sleep me er goed door heen.

Ik zit nu op de helft van de reis, en ondanks je vakanties niet echt kan vergelijken omdat het allemaal anders is kan ik toch wel zeggen dat dit mijn mooiste vakantie is!
Zulke mooi natuur, dieren, planten, bloemen, vogels en heerlijk weer (behalve nu)
Het miste is de muggen, het gaat beter dan vorig jaar Suriname, dus ik mag niet klagen.

Het is nu droog dus misschien loop ik nog even het strand op.

Morgen ochtend vertrek ik om 10 uur weer. We rijden langs de kust naar Cahuita. En wat we daar gaan doen, weet ik even niet meer.

Pura Vida!

Adios


  • 21 Maart 2011 - 17:41

    Ellen:

    weet je ook weer wat regen is.
    Hier is het mooi lente weer, we zitten af en toe heerlijk buiten.
    Kijk erg naar de foto`s uit. Hoeveel heb je er al gemaakt?
    Voor dat je weer terug komt geeg dan even het menu door wat je wil eten.
    Dikke kus Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Tortuguero

Yvet

Actief sinds 19 Feb. 2010
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 25290

Voorgaande reizen:

26 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Afrika

09 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Canada

25 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

IJsland

17 Oktober 2015 - 24 Oktober 2015

Egypte

05 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Curacao

20 Oktober 2012 - 28 September 2012

Egypte (duikvakantie)

15 November 2011 - 22 November 2011

Egypte (duikvakantie)

02 Juli 2011 - 23 Juli 2011

Portugal

08 Maart 2011 - 30 Maart 2011

Costa Rica/ Panama

04 Juli 2010 - 24 Juli 2010

Noordkaap

13 Maart 2010 - 22 Maart 2010

Suriname

Landen bezocht: