Dag 1 en 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Yvet - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

09 Maart 2011 | Costa Rica, San José

Goede middag, of moet ik avond zeggen?

Zo de eerste 2 dagen zitten er bijna op.

Dag 1
Gisterochtend ben ik half 7 vertrokken naar Schiphol. Tas sealen, inchecken en rustig een kopje thee drinken. Bij de gate verliep het allemaal erg rstig en prettig.
De vlucht was een lange zit 11 uur naar Houston maar ik had niet het gevoel dat het zo lang was. Het vliegtuig was zo leeg dat je de ruimte had om op 3 stoelen te liggen.
Op de hoogte van New York bereikte ik Amerika. Het was mooi helder en hebben we New York en het vrijheidsbeeld kunnen zien liggen.

In Houston hadden we een overstaptijd van 4 uur. Opzich wel lekker, bij de douane konden rustig aan doen. Bagage werd geregeld en hoefde we niet over te brengen naar het volgende vliegtuig.

's Avonds om 6 uur (01.00 NL) vertrok het vliegtuig naar San Jose. Ik heb weinig van de reis gemerkt, beetje geslapen. Half 10 kwamen we eindelijk op de eindbestemming (half 5 NL)

Bij aankomst in het hotel kregen we een welkomsdrankje en heb ik daarna mijn bedje opgezocht.

Dag 2
Ik heb redelijk geslapen. 04.00 was ik even wakker en na 06.00 kon ik niet meer slapen. Dit schijnt nog een best redelijke nacht te zijn, ondanks het tijdverschil. Later moet het ook niet worden, want de komende weken moeten we erg vroeg uit. Vandaag konden we nog uitslapen. 10uur moesten we verzamelen.
7 uur zijn we opgestaan, lekker gedouched even buiten gezeten, heerlijk zonnetje en warm. Leuke binnen tuin (foto's kan ik helaas niet laten zien). Daarna lekker ontbeten, tas wat heringericht.

10 uur kregen we een praatje over allerlei zaken waar we mee te maken krijgen. En dat belooft een prachtige reis te worden.
Iedereen van de groep heeft zich even voorgesteld en verteld waarom deze reis. Het is een leuke diverse groep met allerlei verschillende leeftijden. Echt van jong tot oud.

De rest van de dag mochten we zelf besteden. Dat is wel prettig na een dag lang reizen. Het weer is echt heerlijk, ik ben al een beetje verbrand, dus morgen goed smeren. Nu begint het een bewolkt te raken. De temperatuur is heerlijk. Nog even wennen, maar het is een temperatuur die goed te doen is. Je kan nog dingen doen.

Ik ben samen met mijn kamer genoot het centrum van Sann Jose ingeweest. Daar kwamen we verschillende reisgenoten tegen. We hebben drinken in geslagen en een goed werkende bank gezocht. Pinnen werkt niet bij elke bank even goed.

Nu ga ik mij even opfrissen en vanavond gaan we met de hele groep eten in het restaurant hier tegenover.

Morgen ochtend moeten we om 07.45 verzamelen om de tassen op de bus te laden en 08.00 vertrekken.
Als het morgen ochtend mooi weer is gaan we naar Poas, een vilkaan met een kratermeer.
Is het minder goed weer gaan we door naar onze volgende hotel in Quepos. Hier is een mooi Nationaal Park.

Ik heb me laten vertellen dat in de meeste hotels wel internet te gebruiken is, maar dit betekend niet dat ik ook elke dag iets zal schrijven. Ik heb tenslotte wel vakantie.

Tot snel!

  • 10 Maart 2011 - 06:26

    Johan:

    Goed om te lezen dat je reis soepel verlopen is. Ook lekker dat je even een dagje tot rust kan komen voor de tour begint. Thuis is het wel rustig en de poes vindt het ook minder denk ik. hij heeft wel je bed in beslag genomen. Veel foto's maken en veel plezier de komende dagen.
    gr. johan

  • 10 Maart 2011 - 16:47

    Ellen:

    hoi Yvet, Het is leuk om het nu van deze kant te lezen. Graag niet te bruin worden .Ik hoop dat je een leuke kamergenoot hebt. Geniet van alles wat je gaat doen en heeeeeel veel plezier. Ps wist niet dat je een stille liefde had?

  • 11 Maart 2011 - 16:31

    Inge:

    Hey Yvet..

    Dit klinkt al heel erg lekker en goed!
    Ik hoop dat het nu ook goed met je gaat,, door de tsunami in Japan.. ik hoorde dat ze in Costa Rica ook mensen aan het evacueren zijn..

    Succes en veel reisplezier!

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Yvet

Actief sinds 19 Feb. 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 25276

Voorgaande reizen:

26 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Afrika

09 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Canada

25 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

IJsland

17 Oktober 2015 - 24 Oktober 2015

Egypte

05 Augustus 2013 - 16 Augustus 2013

Curacao

20 Oktober 2012 - 28 September 2012

Egypte (duikvakantie)

15 November 2011 - 22 November 2011

Egypte (duikvakantie)

02 Juli 2011 - 23 Juli 2011

Portugal

08 Maart 2011 - 30 Maart 2011

Costa Rica/ Panama

04 Juli 2010 - 24 Juli 2010

Noordkaap

13 Maart 2010 - 22 Maart 2010

Suriname

Landen bezocht: