Kennedy School - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvet - WaarBenJij.nu Kennedy School - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvet - WaarBenJij.nu

Kennedy School

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

16 Maart 2010 | Suriname, Paramaribo

Gisteravond zouden we uiteten gaan bij Zus en zo, maar dit was gesloten. Op naar de 2e keus.....ook gesloten, Gelukkig was er nog wel een ander leuk restaurantje open, waar we lekker gegeten hadden :)

Vandaag hadden we om 8.10 afgesproken bij ons hotel om met ze alle naar de Kennedyschool te gaan. Een school voor Dove en Slechthorende kinderen. Helaas van Lisette ziek vandaag.
Met ze vieren vertrokken we naar school.
Wat een drukte op de weg. En wat blijft het lastig om links te fietsen :S Al hoewel het steeds beter gaat. Wegen zijn vaak éénrichtingswegen. We kwamen mooi optijd aan. Veel kinderen merkte al op dat ik nieuw ben. Over spoeld met vragen: ben je doof? kan je gebaren? wat kom je doen? enz.

Om 7.50 begonnen de kinderen het volkslied te gebaren en te zingen. De kleine kinderen hadden hier nog wat moeite mee en keken naar de andere om het vervolgens na te doen. Dit met het gevolg een zin achter te lopen. Na het volkslied gingen we naar de ruimte waar Lisette, Myrthe en Susan altijd zitten, daar hebben we nog even zitten kletsen, maar moesten de meiden eigenlijk weer aan het werk. Samen met mijn moeder vertrok ik naar het centrum. We wilde wat boodschappen doen, stadkaart halen, tripsboeken enzo. Bij het postkantoor kregen we een mooie kaart en hebben we een trip geboekt naar Browsberg (zoek maar op internet, dan zie je hoe mooi het is) Vervolgens zijn we even lang het hotel gegaan om vervolgens naar een andere organisatie te gaan die trips verzorgd. Daar hadden ze de keus om mee te gaan naar Galibi. Alleen deze trip duurt 2 dagen waardoor je 1 nacht ergens ander moet overnachten. We moesten dit gewoon doen, we waren te bang om er spijt van te krijgen. Galibi een een plaats aan de noord kust waar deze tijd van het jaar schildpadden eieren komen leggen op het strand. De meiden waren er ook al geweest en vonden het geweldig een ook de verhalen op internet waren positief over deze trip. Voor vrijdag hebben we ook nog een trip geboekt voor Kaaimennen spotten. Dit is eena avond activiteit. Dit gaat alleen door als er nog meer aanmeldingen zijn, dit horen we later.

Tijdens het boeken van deze trip begon het met regenen. Het kwam letterlijk met bakken uit te hemel. Jeetje wat kan het hier hard regenen!!! Toen het bijna droog was zijn we weer vertrokken, met een regencap over de tas en een poncho aan. Toen het droog was, moest hij weer uit, zo benauwd was het. We zijn vrij snel en helemaal goed naar de school terug gereden. Ondertussen nog even gestopt bij een supermarktje om wat drinken te halen. Je moet hier echt veel drinken. Naar de wc hoef je niet, je zweet echt alles uit!

Op school heeft Susan een kleine ronleiding gegeven, en Myrte bereide haar les voor. Zij ging les geven aan de docenten. Ze had vante voren het idee om gezamelijk te beginnen en de groep in 3'en te verdelen zodat de meiden alle 3 met een kleine groep te werken. Zo kon er meer aandacht gegeven worden. Maar omdat Lisette ziek was liep dat een beetje in de mist en vroeg Myrthe of ik dat over wilde nemen, en dat heb ik natuurlijk aangepakt :) met een groep van 5 docenten heb ik geoefend met rolnemen. Erg leuk om te doen! Ellen heeft de gefilmd.

Na deze lez zijn we naar het internaat gegaan. Daar hebben we een rondleiding gegeven. Veel kinderen waren weer nieuwsgierig naar mij en Ellen. Myrthe en Susan zijn na de rondleiding bij een groep geplaatst. Samen met me moeder zijn we weer vertrokken. Trips betalen, fietsen terug brengen.

Daarna weer lekker douche, omkleden en uiteten.

Morgenavond ben ik weg (Galibi) maar woensdag ben ik weer terug en hoop daar veel over te kunnen vertellen.

• 16 Maart 2010 - 05:51

Johan:

Maak er een mooie trip van en doe de groete aan de schildpadjes. Gr. Johan

• 16 Maart 2010 - 19:53

Regina:

Hey Yvet en Ellen,

Super om te lezen dat jullie het goed hebben daar.
    Heel veel plezier daar.
    Het gaat hier ook een beetje lente worden.
    Dikke kus,Regina

• 30 Juni 2010 - 15:57

Barbie:

hoi hoe gaat heel de suriname is mooi. wat ben jij nu doen? ik ben doof en vrouwe. de groetjes

• 30 Juni 2010 - 16:00

Yvet:

Hoi Barbie

Suriname is zeker een mooi land. Op dit moment ben ik weer terug in Nederland. Ik studeer in Utrecht Leraar Nederlandse gebarentaal. Ik hoop in november af te studeren.
    En dan opzoek naar een baan wat met gebarentaal te maken heeft.

Groetjes Yvet