Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvet - WaarBenJij.nu Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yvet - WaarBenJij.nu

Paramaribo

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

20 Maart 2010 | Suriname, Paramaribo

Vandaag hebben we een rustig dagje gehad. Geen wekker zetten, rusitg ontbuiten (met een eitje)

Vandaag scheen heerlijk het zonnetje en zijn we de stad in geweest. we wilde wat souveniers kopen.

Halverwege gingen we even terug naar het hotel om onze tassen te legen :P

Daarna zijn we naar de waterkant gegaan. Daar heb je een winkel met alleen maar hangmatten. Je kan ze in alle kleuren en maten laten maken. We hebben eenn mooie hangmat uitgekozen. Dus pap dat word iets maken in de tuin zodat we het kunnen ophangen.

's Middags zouden we met de meiden wat drinken, maarr we hadden nog tijd over. Daarom besloten wij een taxi te regelen en naar Paramaribo Zoo te gaan. Een kleine dierentuin, maar wel leuk om even door heen te lopen. De dierenuin wordt ggesponsord voor Artis, maar ook De Apenheul heeft geholpen met het apen eiland. Bij deze dierentuin kan je soms heel dicht bij de dieren komen. Bijvoordbeeld de tijger. Als ik bij de railing voor over zou buigen kan ik mijn vingers bijna door het hel steken. in Nederland kan dat niet. Verder waren er vogel, miereneters, otters, kaaimannen, struisvogels, wasberen, stekelvarkens en nog veel meer!

Om half 3 hadden we met de meiden afgesproken bij Zus en Zo, tegenover de palmentuin. Hier hebben we wat gedronken en appeltaart gegeten. Ellen ging veilig voor de muffin.

Hierna zijn zijn we terug gegaan naar het hotel. Onderweg kwamen we langs het onafhankelijkheidsplein. Hier stond een podium met honderde kinderen/jongeren met een wit shirt tegen discriminatie. Ook verder richting het hotel liepen we er veel tegemoet.

Bij het hotel hebben we eerst even ingechacked voor de vlucht van morgen. en hebben nog wat gedronken op het terras. Nog even douche en toen met de taxe naar een restaurantje buiten het centrum gegaan. Daar hebben we nog even met ze 5en gegeten, heerlijk!

Na het eten hebben we 2 taxi's gebeld en hebben afscheid genomen.

Wij gaan morgen naar huis en zij blijven nog een maand.

Dat betekend dat dit het laatste bericht is. Morgen zit ik vanaf 18.15 in het vliegtuig tot 7.15 Nederlandse tijd zondag morgen!

• 20 Maart 2010 - 07:44

Johan:

O.k. ik zie jullie om 07.15 op schiphol.
    Ik wil alleen nog even jullie vluchtnummer weten. gr. Johan