Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Muonio, Finland van Yvet - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Muonio, Finland van Yvet - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

07 Juli 2010 | Finland, Muonio

Gister zijn we rond 8 uur weer vertrokken. Nog verder richting het noorden. Weer een rustige rit. Gister hebben we niet zo lang gereden. Rond 5 uur kwamen we op een camping aan.

We kwamen rond 5 uur aan op een mooie grote drukke camping. Omdat we de dag ervoor wat problemen hadden met de satelliet schotel is marcel naar het ‘Centrum’ (gebouw met restaurant, douche geledenheid enz.)gelopen om te vragen of ze daar het Nederlands elftal zouden uitzenden. Dit was het geval. Dus besloten we lekker daar te gaan kijken.
Voor de wedstrijd zijn we eerst nog even gaan bbq’en. Heerlijk!
Na het eten niet afwassen maar met oranje shirt naar het restaurant. Daar hebben we de wedstrijd gekeken. Ik mocht toch mee en werd niet in de camper gelaten of aan een boom vast gebonden. De eerste helft begon dan ook goed met een doelpunt voor NL en ik mocht blijven, maar toen het vlak voor de rust 1-1 werd was er even twijfel. Ik ben blijven zitten en NL won! We hebben daar als enige uitbundig staan juichen. Na de wedstrijd kwamen veel mensen ons feliciteren! Terug bij de camper toch de schotel even aangezet om de nabeschouwing te kunnen zien. Bij de camper spraken we een paar Noorse mensen zie ons vertelde dat het niet donkerder zou worden dan het op dat moment was. En het was wel wat schemering, maar licht genoeg om een boek te kunnen lezen.

Vanmorgen net als de andere dagen om 7 uur opgestaan, gedoucht onder een niet al te warme douche. Broodje gegeten, ingepakt en weer vertrokken. Richting Finland en de poolcirkel. Onderweg nog een stukje gereden. Voor het eerst dat wij in Finland zijn geweest en het passeren van de poolcirkel had ook wel iets bijzonders. In eerste instantie hadden we dit keer al van te voren een camping opgezocht. Maar bij het passeren van deze camping was het nog veel te vroeg en zijn wij doorgereden.

Nu zitten we op een klein campingtje aan een grote rivier. Morgen maken we nog een aanrdig tochtje richting het noorden en dan zijn we op de noordkaap :D YES. Nog ongeveer 530km
Tot nu toe hebben we dagen van 700 á 800 km gemaakt dus die 500km morgen moet wel lukken.
Vanavond kijken we in het restaurant Duitsland - Spanje. Wie wordt de tegenstander van Nederland?

• 09 Juli 2010 - 09:41

Lisette:

Het klinkt goed allemaal hoor.... Begin een beetje jaloers te worden! Groetjes Lisette

• 09 Juli 2010 - 17:56

Regina:

Wat een leuke verhalen weer!
    Geniet er nog maar lekker van.
    En Ellen,alles is o.k!(Je weet wel wat ik bedoel).Dus neem maar een lekkere borrel.