We zitten in Zweden - Reisverslag uit Älvkarleby, Zweden van Yvet - WaarBenJij.nu We zitten in Zweden - Reisverslag uit Älvkarleby, Zweden van Yvet - WaarBenJij.nu

We zitten in Zweden

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

05 Juli 2010 | Zweden, Älvkarleby

Op dit moment is het net half 9 geweest. Gister ochten zijn we met ze vieren vertrokken richting Noordkaap, Noorwegen.

Ongeveer bij Hengelo zijn we de grens over gegaan naar Duitsland en vervolgens om hoog gereden richting Hamburg. Onderweg werd er veel aan de weg gewerkt waardoor we vaak van rijbaan moesten schuiven. Dit zorgde zelfs voor een lange file. We werden opgeleid en moesten de snelweg af. Maar op het moment dat we bij dat punt kwamen weg de weg weer vrijgegeven en konden we door rijden.

Boven in Duitsland zijn we met de boot naar Denemarken gevaren. In Denemarken hebben we nog een stuk gereden over bruggen en door een tunnel die ons in Zweden bracht. Daar hebben we een camping opgezicht voor onze eerste nacht.

Vanmorgen zijn we rond kwart over 8 vertrokken. We zijn het binnenland ingegaan richting stockholm om vervolgens om hoog te te trekken naar de Noordkaap. Zelf het ik op dit stuk ook ongeveer 3 uur gereden. Best wel even wennen in een grote camper als je een auto gewend bent. Maar er zijn ongelukken gebeurd dus dat is goed :) Hoewel we naast de weg wel een auto hebben gezien die wel een aantal koprollen gemaakt had.

Toen we Stockholm inreden was het erg druk, file :S. (verder is het onwijs rustig op de weg in Zweden) Hierdoor zijn we iets minder vergekomen dan wij wilde. We staan nu net boven Stokholm op een camping. Zo heerlijk eten.

Morgen trekken wij weer verder. Morgenavond gaan we zeker voetbal kijken. Zo eerst maar even de WK poule invullen.

Donderdag hopen wij de noordkaap te bereiken.