60 minuten - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Yvet - WaarBenJij.nu 60 minuten - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Yvet - WaarBenJij.nu

60 minuten

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

22 November 2011 | Egypte, Hurghada

Afgelopen zaterdag hebben wij bij Voodoo Divers in Hurghada een duik gemaakt. Het waaide deze dag behoorlijk en dat was goed te merken op de boot. Met een lach en eengekleurd gezichtje stapte we de boot op, maar die verdwenen snel toen we de haven uit vaarde.De boot schudde behoorlijk heen en weer en daar konden onze maagjes niet zo goed tegen. Het voordeel van duiken is dat de misselijkheid over gaat als je het water in gaat. Dus pak een en gaan. We hebben een goede duik gemaakt. De dolfijn was er weer, en een man heeft alles gefilmd voor ons. Maar terug aan boord herstelde we niet echt en hebben toen besloten de 2e duik van de dag niet te maken. Misschien waren 4 dagen duiken iets te veel.

Zondag hebben we daarom maar een rustdag genomen. Lekker uitslapen, ontbijten en op het strand liggen. Een heerlijke invulling van de dag. Kleuren we ook nog lekker een beetje bij. Maandag zijn we wel weer lekker gaan duiken. Er was wel wat wind, maar we hadden er geen last van. Het is ons tijdens de eerste duik gelukt om een record neer te zetten. Na de 3 minuten stop zag ik dat de duiktijd om 59 minuten sprong. Na de stop is de duik meestal voorbij, maar seinde naar de gids en mijn vader dat we nog 1 minuutje moesten wachten. En jahoor gelukt 60 minuten!!!

We hadden van het duikcentrum een camera gehuurd en we zijn lekker aan het klikken geweest. We hebben we wat nieuwe vissen gezien. De foto's zijn voor ons op cd-rom gezet en hebben wij jammer genoeg nog niet kunnen bekijken.

Nu wachten wij tot we worden opgehaald. Het is tijd om naar huis te gaan. Het is nog even kijken of de mist niet te erg is in NL en anders blijven we gewoon nog even hier!