Advanced Open Water - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Yvet - WaarBenJij.nu Advanced Open Water - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Yvet - WaarBenJij.nu

Advanced Open Water

Door: Yvet

Blijf op de hoogte en volg Yvet

18 November 2011 | Egypte, Hurghada

Dinsdag 15 november ben ik met mijn vader vertrokken voor een heerlijke vakantie nar Egypte. Een duikvakantie die ik gekregen heb voor het behalen van mijn diploma aan het begin van het jaar.

De vlucht is prima verlopen. Ook in Egypte verliep het allemaal erg snel. Visum hadden we in Nederland al geregeld en dat scheelde in Egypte een hoop tijd. Een reisgids leidde ons door de luchthaven en met 30 minuten stonden we al buiten.

We werden met een busje afgezet bij het hotel. Daar werd voor onze koffers gezorgd. We kondern nog lekker aanschuiven voor het avondeten. Lopend buffet met een heleboel kleine toetjes. Heerlijk daar houd ik van!

Woensdag zijn we begonnen met onze duikcursus. Daarvoor hebben we nog lekker ontbeten. Weer met allemaal kleine lekkere hapjes :).

Vanaf onze balkon hadden we de boot al zien liggen en die was behoorlijk groot. We konden er lekker op rond lopen en op verschillende plaatsen zitten. Alles was prima geregeld, veel hulp aan boord en het eten werd ook verzorgd.

Voor de duikcursus moesten we 5 onderdelen doen. Een diepe duik (meer dan 21 meter) en navigatie zijn verplicht. De andere 3 mochten we zelf kiezen. We deden de cursus met een Nederlands meisje. We begonnen met het onderdeel Naturalist. Weten hoe je om moet gaan met het onderwaterwereld enzo. Daarna hebben we een stromingsduik gemaakt. Normaal zwem je dan met de stroming mee, maar wij hadden pech en moesten er tegenin. Dat was heel zwaar. Andere groepen hadden al opgegeven, maar wij zijn door gegaan tot het einde.

De tweede dag was de instructeur niet fit en dook maar 1x met ons. Een wrakduik naar een schip op 28 meter diepte. Er mooi en groot schip. De 2e duik zijn we gaan snorkelen. Ook dit was erg leuk! De derde duik hebben we met een gids gedoken, deze telde niet mee voor de cursus.

Vandaag was de laatste dag van de cursus. We hebben eerst een diepe duik gemaakt naar 30 meter en daarna een navigatie duik. Je hebt hier in Egypte totaal niet het idee dat je zo diep zit. De navigatie duik was niet mijn sterkste punt, maar ik heb mij er door heen geslagen. Nu ben ik de trotse eigenaar van een Advanced Open Water Brevet :)

De komende dagen gaan we met een Nederlandse Duikschool op pad. We wilde een trip maken naar Luxor maar dat gaan we niet doen. 8 uur rijden en vroeg op.
Lekker een dagje extra duiken en genieten van het weer!

Groeten uit het warme Egypte!

• 19 November 2011 - 18:35

Ellen:

leuk om dit weer te lezen. Jammer dat met de laatste duik het weer wat tegen zat, zodat jullie wat last van zeeziek hadden, maar morgen nieuwe kansen. Geniet van de mooie omgeving en het weer, want de temperatuur is hier wat minder.
    Heled fijne mooie dagen nog en tot dinsdagnacht.( hoop dat ik op tijd ben...!!!) Dikke kus Ellen